Thursday, July 2, 2009

Diet Rasullulah S.A.W

Missyaimi ingin berkongsi sedikit petua yang pernah diperolehi dahulu melalui e-mail yg dihantar oleh kawan missyaimi, thanx Mim (yg celeb bufday pd hari nie...) Tanpa kita sedar, dalam makanan yg kita makan sehari-hari, kita tak boleh main hentam makan ja. Sebab tulah yg menyebabkan terjadinya penyakit kencing manis, lumpuh, sakit jantung, keracunan makanan dan lain2 penyakit apabila kita telah tua nanti. Ini adalah diet Rasullulah SAW kita juga. Ustaz Abdullah Mahmood kata, Rasullulah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai menjaga pemakanannya sehari-hari. Apa kata kita ikut diet ini kawan2. Tak payahlah susah2 makan pil untuk kurus? Insya-Allahuta'ala kalau kawan2 ikut diet Rasullullah ini, gerenti kawan2 takkan sakit perut ataupun keracunan makanan.

Jangan makan SUSU + DAGING

Jangan makan DAGING + IKAN

Jangan makan IKAN + SUSU

Jangan makan AYAM + SUSU

Jangan makan IKAN + TELUR

Jangan makan IKAN + DAUN SALAD

Jangan makan SUSU + CUKA

Jangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL

JANGAN MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN NASI , SEBALIKNYA MAKAN BUAH TERLEBIH DAHULU, BARU MAKAN NASI.


TIDUR 1 JAM SELEPAS MAKAN TENGAHARI.

JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM. SESIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAM DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.

Nampak memanglah pelik... tapi kalau tak percaya... kawan2 cubalaa. Ianya bukanlah nampak dalam jangka masa terdekat nie.... Ianya berkesan bila kita sudah tua nanti.

No comments:

Post a Comment