Monday, August 10, 2009

Bio Oil

Bio-Oil® ialah produk pakar penjagaan kulit yang membantu untuk memudarkan kesan parut dan warna ton kulit yang tidak sekata. Formulasi terkini didalam Bio-Oil® yang mengandungi PurCellin Oil™, sangat berkesan untuk pelbagai masalah kulit termasuklah penuaan kulit dan kulit kering.



Kandungan

Vitamin A
Vitamin A (dilabel sebagai Retinyl Palmitate) membantu meningkatkan keanjalan, tekstur dan tona kulit.
Vitamin E
Anti-oksida yang paling banyak digunakan di dalam produk penjagaan kulit pada hari ini. Vitamin E meningkatkan kandungan pelembap di dalam epidermis lantas membuatkan kulit lebih lembut, halus dan bermaya. Vitamin E juga membantu meningkat dan mengekalkan kesihatan kulit.
Minyak Calendula
Calendula Officinalis, sering dirujuk sebagai marigold, telah digunakan sejak berabad lamanya sebagai anti-oksida yang natural dan mempunyai keupayaan untuk melembapkan kulit di samping memberikan manfaat untuk melembut dan menyenangkan jenis kulit yang sensitif.
Minyak Lavender
Minyak Lavendar memang terkenal mengandungi bahan penjagaan kulit yang sangat berkesan bagi menenang dan menyuburkan kulit.
Minyak Rosemary
Minyak Rosemary membantu menyegar dan merawat kulit, dan mempunyai keupayaan untuk menenang dan menyuburkan kulit.
Minyak Chamomile
Minyak Chamomile memberi kesan ketenangan dan keselesaan terutamanya kepada kulit sensitif. Ia juga mampu merawat dan mencantikkan kulit serta membantu mengekalkan kesihatan semula jadi kulit.
Minyak PurCellin
™Minyak PurCellin ™ bertindak sebagai pembawa kepada ramuan-ramuan Bio-Oil yang lain. Ia membantu penggunaan dan penyebaran produk serta memudahkan penyerapan ke dalam kulit.
Senarai bahan kandungan:
Paraffinum Liquidum
Triisononanoin
Cetearyl Ethylhexanoate
Isopropyl Myristate
Retinyl Palmitate
Tocopheryl Acetate
Minyak bunya Anthemis Nobilis
Minyak Lavandula Angustifolia (Lavender)
Minyak Daun Rosmarinus Officinalis (Rosemary)
Ekstrak Bunya Calendula Officinalis
Minyak Biji Benih Helianthus Annuus (Bunga Matahari)
Minyak Glycine Soja (Kacang Soya)
BHT
Bisabolol
Parfum
Amyl Cinnamal
Benzyl Salicylate
Citronellol
Coumarin
Eugenol
Geraniol
Hydroxycitronellal
Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde
Limonene
Linalool
Alpha-Isomethyl Ionone
CI 26100

Bio-Oil bebas dari bahan pengawetBio-Oil tidak mengandungi bahan pengawet. Mikrob (bakteria, fungus dan kulat) memerlukan air (atau wap air) dan di dalam kebanyakan situasi, oksigen, untuk hidup dan membiak.Bio-Oil adalah bebas air. Maka, bahan pengawet tidak diperlukan kerana sememangnya sukar bagi mikrob untuk membesar dalam persekitaran begini.


Lately nie kulit missyaimi terasa sgtlah kering mayb sebab missyaimi tak mkn syr so dah nmpak kesan dia kepada kulit... missyaimi disyorkan oleh Dr. Khairi @ Poliklinik Penawar tuk apply diz oil for my skin...Bio oil ni tak berminyak, bau sedap dan byk kegunaan dia...

2 comments:

  1. kak lily pun pakai gak bio oil ni..utk parut tgk tu lambat jugak nak ilang

    ReplyDelete
  2. a'ah la kak lily...dah la amy bkn vegy...lg lmbt ar nak ilang parut and ssh kulit nak lmbap.

    ReplyDelete